teisipäev, 26. jaanuar 2010

Kümme mäluproovivat küsimust

Leidsin Lagritsa blogist säherduse asja:
Kirjuta, kus olid Sina kui…(kust selle uudise kuulsid, mida tegid, kui …)
1. esimene inimene astus kuule 21.07. 1969
2. John Lennon mõrvati 8.12.1980
3. Tshernobõli aatomielekrtijaamas plahvatus 26.04.1986
4. Balti kett 23.08.1989
5. Estonia uppus 28.09.1994
6. Diana suri 31.08.1997
7. saabus aasta 2000
8. toimus terroriakt World Trade Centerile 11.09.2001
9. Michael Jackson suri 25.06.2009
10. milline uudis jäi meelde elisest päevast või mida tegid eile?
Kellele edasi saata? Ma ei tõesti taha kedagi kohustada… paljud, kes hea meelega osalevad, on niikuinii juba teinud, niisiis – kes tahab, teeb ise.


Et Lagrits nii lahkesti pakkus ja ümberkaudsed blogilised ka seda aina usinamalt kajastavad, võtsin minagi end kokku.

1. esimene inimene astus kuule 21.07. 1969
Emm.. mind polnud tol kaugel aal veel tegelikult siia ilma sündinudki, nii et isiklikke mälestusi sellest kahjuks ei oma. Hiljem olen häguseid kaadreid heljuvatest skafandites kogudest siin-seal silmanud.

2. John Lennon mõrvati 8.12.1980
Olin juba olemas, täpsemalt öeldes siis tähistasin päev peale koledat mõrva oma teise elukuu täitumist. Taas olen hiljem lugenud, filmi näinud antud sündmusest. Kole lugu, ja Lennoni kustumatud hitid on ka alati meeldinud.


3. Tshernobõli aatomielekrtijaamas plahvatus 26.04.1986
Arvan, et ju ma kusagil kodus, vanaema juures või lasteaias võisin olla. Kodust ei mäleta midagi ärevat, ilmselt see meie peret väga otseselt ei puudutanud, vähemalt sellest ei räägitud ( laste kuuldes).

4. Balti kett 23.08.1989
Pidin vanaemaga koju jääma ja olin väga pettunud, sest vanemad läksid mingi suurema seltskonnaga sinna ( mulle meeldis väiksena tohutult autoga sõita, sest seda luksust sai endale nii harva lubada, aga vanemad läksid just mingite tuttavate autoga...) ja jätsid lapsed koju põhjendusega, et lastel on seal igav ja ilmselt tuleb palju külmetada ja pole tarvis seal tilbendada...

5. Estonia uppus 28.09.1994
Kuulsin uudist raadiost. Mäletan, et oli väga vihmane ja tormine päev, rõske ja külm ning koolitunnid jäeti ära. (või vanemad ei viinud koleda ilma tõttu kooli?). Raadio ja telekas mängisid kodus terve päeva, ärevus ja hirm olid õhus, mängiti palju Urmas Alenderi kurbi laule. Joonistasin selles kurva sündmuse puhuks pildi. Seda esmakordselt elus, sest ma pole kunagi kuigi hästi joonistada osanud, aga sellest päevast on jäänud ka aimus, et igasugu kurvad ja rusuvad sündmused mõjuvad mulle miskipärast inspireerivalt. Laevale jäi onunaise vend, teisi tuttavaid ei mäleta.

6. Diana suri 31.08.1997
Oli soe augustiõhtu, kui telekast näidati uskumatuid kaadreid. Väga südamesse ma seda sündmust ei võtnud, eriline Diana fänn polnud. Muretsesin ilmselt rohkem eelseisva uue kooliaasta pärast ( gümnaasiumi algus uues võõras klassis), aga kuna kõik meediakanalid vahetpidamata sellest rääkisid, siis paratamatult jäi aeg-.ajalt pilk pidama.


7. saabus aasta 2000
Oo, vot see oli alles valuline aeg. Pidime sõprade pool uhkema milleniumi-istumise tegema ja kõik oli väga kena, palju rahvast ümberringi ja olin pahaaimamatult õnnelik kuni pisut enne keskööd mu tollane esimene püsivam boyfriend otsustas, et ta tahaks mu nüüd peale pooleteise aasta pikkust suhet vist maha jätta.... Nutsin, hüsteeritsesin ja ei mäletagi täpselt, kas rakette vaatama jõudsin, vist ikka sõbrannade abiga jõudsin, aga meeleolu oli teadagi põhjalikult rikutud...

8. toimus terroriakt World Trade Centerile 11.09.2001
Olin tudengina Viljandis, ühikas polnud mul ei raadiot ega telekat ( tegelikult raadio vist ikka oli, aga ei kuulanud seda väga tihti). Arvan, et lugesin seda kusagilt lehtedest, hiljem nägin kusagilt vilksamisi ka kaadreid kokkukukkuvatest tornidest. Mingit hirmu ega paanikat otseselt polnud, eks seda Ameerika märulit oli ennegi siinmail lastud. Ju tundus kõik siis piisavalt kaugel olevat, et end mitteohustatuna tunda.

9. Michael Jackson suri 25.06.2009
Olin tööl, täiesti igapäevaseid asju tegemas kui naabrinaine sisse astus ja küsis, kas ma ka juba olen kuulnud... Olin tsipake üllatunud küll ja kahju oli temast omamoodi ka, ikkagi omaaegne popiidol. Ma suur fänn tal nüüd otseselt polnud, kuidagi lihtsalt olen sattunud ta elusaatust natuke jälgima. Olen näinud mingeid filme ta keerulisest ja olematust lapsepõlvest, kujunemisteest ja muidugi need lõputud kollased uudised ja skandaalid... Aga tema vägevad sõud ja hea liikumine olid kahtlemata samuti üpris muljetavaldavad. Tegin ta mälestuseks omale ka ühe plaadi ja kuulasin, mõned laulud on ikka päris head tal.

10. milline uudis jäi meelde elisest päevast või mida tegid eile?
Hmm, see võtab täitsa mõtlema. Oli täiesti tavaline natuke sinine esmaspäev- tegelesin koduste toimingutega ja tegin ka tööl haruldaselt usinalt ametialaseid asju. Õhtuks läbi nagu läti raha, vajusin varakult magama.

1 kommentaar:

  1. Tähelepanu !!!

    minu nimi on Mavis Carlos, i esindaja Aiico kindlustus laenu laenuandja äriühing
    Brasiilias, anname välja laenu 2% huvitatud määra, kui olete huvitatud võtke see e-post: (maviscalos_laen_laenamine@outlook.com) nüüd oma laenu üleandmine kohe. võite meiega ühendust võtta ka selle vandeadvokaat e-post: amaah.credit.offer@gmail.com ka. meie firma on kunagi valmis üle mingi summa teile alates 5000 € kuni 100.000.000 euro mõni teie projekti oleme kunagi valmis krediidi teid periood 1 või 1 nädal tehing.

    Attention !!!

    my name is Mavis Carlos, i representative of Aiico insurance loan lending company in Brazil, we give out loan at 2% interested rate, if you are interested kindly contact this email:(maviscalos_laen_laenamine@outlook.com)now for your loan transfer immediately. you can also contact us on this barrister email:amaah.credit.offer@gmail.com also. our company are ever ready to transfer any amount to you starting from 5000 euro to 100.000.000 euro for any of your project, we are ever ready to credit you in an period of 1 or 1 week transaction.

    VastaKustuta