esmaspäev, 4. jaanuar 2010

Andekas siis või andetu?

Jälle olen nii enesekeskne kui vähegi saab.

Täna avastasin meilboksist vastuse ühele kirjale, mille umbes paar kuud tagasi Värskele Rõhule saatsin. Selle uuema aja üllitise ideeks ja lipukirjaks olevat ju noorte ja vähetuntud kirjutajate nö rajale aitamine. Vaja oli saata vaid lühike enesetutvustus ja paar tesktinäidet.
Noh, vaatasin siis ka enne ikka mitu korda nende seniste rõhklaste profiile ja tundsin end kohati ikka üsna vanana juba oma 29 eluaastaga. Nii ka alustasin, et ei tea, kas tohingi ennast enam nooreks pidada, aga autor olen juba pkka aega oma lugudele ja suht tundmatu ka. Paar luulerida vist saatsin ja andsin vihje, millisel veebilehel mu peamise zanri - miniatuuridega, veel tutvuda saab.
Ei kippu ega kõppu. Kui juba 4 nädalat ( vb rohkemgi, ei mäleta enam täpselt) mööda sai, tunnistasin end lööduks, ei oodanud enam. Ju siis olnud piisavalt noor ega piisavalt autor ega ülepea kuidagigi andekas.
Nüüd siis tuli vastus. Tsiteetrima ei hakka, aga jutu mõte oli see - toredad lood sul, aga liigitamatud. Liiga staatilised, liiga kontekstist väljajäävad., Liiga erinevad ( saad sa inime aru - erineda on ju hea, aga LIIGA PALJU erineda pole enam päris see...). Vanus hakkab ka juba piire ületama. Sõnaga, kobi kotile, vana penskar, missa trügid siia noorte ja andekate püünele pilti rikkuma...

Ja siis lugesin kohalikku lehte, kus kõik mu 4 viimast lugu olid avaldatud ( st peaaegu pool lehte minu päralt). Aint et meie kohalikku lehte loeb vaevalt käputäis inimesi (KUI keegi neistki minu omi lugeda viitsib valimiste jm probleemide kõrvale).
Nüüd tuleb jälle see nutt ja hala, sedakorda siis Pantalone stiilis:
Ohh, ma olen nii kuulsusetu!... :((

Aga ikkagi tahaks naiivselt küsida - olen ma siis andekas või andetu, kui üks tähtis kirjandusnina ütleb, et tähelepanuväärne küll, aga üleriigiliselt ei kipuks avaldama, samas kui valla leht on kirjutistest pöördes ja nõuab aina uusi...?
( jahh, ma tean vastust - siin vallas pole just palju kirjutussoonega inimesi, vabariigis tekib neid seevastu nagu seeni pärast vihma, sestap ole enne imetlet küla-kirjaneitsi kui hordidesse kaduv "suurkirjanik", aga hing ihkab ikka püünele ju ... Inime on juba oma loomult auahne ja tahab, et kõik teda imetleks ...

2 kommentaari:

  1. See "liigitamatu" on paras totrus, mida sa siin postpostmodernismis ikka liigitad. Ma arvan, et trügi ikka edasi ja ära tee neist välja. Avalda kasvõi asju vahepeal oma blogis, siin saavad need ilmselt rohkem tähelepanu kui näiteks poognas. Ja kui saad piisavalt kokku, võid ju kulkast raha taotleda ja avaldamist üritada.

    VastaKustuta
  2. Tähelepanu !!!

    minu nimi on Mavis Carlos, i esindaja Aiico kindlustus laenu laenuandja äriühing
    Brasiilias, anname välja laenu 2% huvitatud määra, kui olete huvitatud võtke see e-post: (maviscalos_laen_laenamine@outlook.com) nüüd oma laenu üleandmine kohe. võite meiega ühendust võtta ka selle vandeadvokaat e-post: amaah.credit.offer@gmail.com ka. meie firma on kunagi valmis üle mingi summa teile alates 5000 € kuni 100.000.000 euro mõni teie projekti oleme kunagi valmis krediidi teid periood 1 või 1 nädal tehing.

    Attention !!!

    my name is Mavis Carlos, i representative of Aiico insurance loan lending company in Brazil, we give out loan at 2% interested rate, if you are interested kindly contact this email:(maviscalos_laen_laenamine@outlook.com)now for your loan transfer immediately. you can also contact us on this barrister email:amaah.credit.offer@gmail.com also. our company are ever ready to transfer any amount to you starting from 5000 euro to 100.000.000 euro for any of your project, we are ever ready to credit you in an period of 1 or 1 week transaction.

    VastaKustuta